RSS
www.bip.gov.pl
Sąd Rejonowy w Otwocku
Normalna czcionka Powiekszona czcionka Największa czcionka
 

Biuro Obsługi Interesanta

___

Od 17 lutego 2014 r. interesanci Sądu Rejonowego w Otwocku, przyjmowani będą wyłącznie w Biurze Obsługi Interesantów znajdującym się z pokoju nr. 5 na parterze budynku Sądu Rejonowego w Otwocku przy ul. Armii Krajowej 2,


natomiast korespondencja wpływająca do Sądu przyjmowana będzie w Biurze Podawczym w holu głównym budynku Sądu Rejonowego w Otwocku
– usytuowanym w szatni.


Do stanowisk Biura Obsługi Interesantów należy - za pomocą panelu dotykowego - pobrać numerek określający kolejność do wybranego pionu tematycznego.


Biuro Obsługi Interesantów w Sądzie Rejonowym w Otwocku rozpoczęło działalność
w dniu 17 lutego 2014 r. na mocy zarządzenia Prezesa Sądu Rejonowego w Otwocku
Nr 7/14 z dnia 3 lutego 2014 roku


Funkcjonowanie Biura Obsługi Interesantów określa Regulamin stanowiący załącznik do  wspomnianego zarządzenia nr 7/14


Biuro Obsługi Interesantów
Sąd Rejonowy w Otwocku
ul. Armii Krajowej 2
05-400 Otwock

Biuro jest czynne od poniedziałku do piątku:
• w poniedziałki od 8.30 do 18.00
• od wtorku do piątku w godzinach 8.30 -15.30


BOI udziela informacji osobom zgłaszającym się osobiście lub za pomocą poczty elektronicznej, dystrybuuje formularze urzędowe, udostępnia wzory pism sądowych, przyjmuje pisma procesowe, wnioski i wydaje zamówione dokumenty.


Biuro Obsługi Interesantów:


1. Udziela informacji o:
a) sposobach wszczęcia postępowania i podstawowych dokumentach, które należy złożyć przy wnoszeniu sprawy do sądu;
b) kosztach sądowych, sposobie ubiegania się o zwolnienie od kosztów sądowych;
c) przesłankach ustanowienia obrońcy lub pełnomocnika z urzędu;
d) rodzajach środków odwoławczych i terminach do ich wniesienia; terminach
i miejscach rozpraw;
e) wydziałach w sądzie, ich właściwości i lokalizacji, numerach telefonów
i godzinach ich urzędowania; adresu strony internetowej, adresów innych sądów, organów i urzędów centralnych oraz kierowanie do właściwych sal rozpraw


2. Udostępnia:
a) listy kancelarii adwokackich, radcowskich, notarialnych i komorniczych, listy tłumaczy przysięgłych oraz listy mediatorów w zakresie właściwości Sądu Okręgowego Warszawa-Praga w Warszawie;
b) listy lekarzy sądowych uprawnionych do usprawiedliwiania nieobecności
i informowanie o zasadach usprawiedliwiania nieobecności;
c) formularze sądowe i wzory pism sądowych w typowych sprawach
rozpoznawanych przez poszczególne wydziały.

3. Udostępniania podstawowe informacje o niektórych innych instytucjach pozasądowych (Ministerstwo Sprawiedliwości, Rzecznik Praw Obywatelskich, Rzecznik Praw Dziecka, rzecznik konsumentów, inspekcja pracy, jednostki Policji, organizacje pozarządowe itp.) oraz podmiotach udzielających bezpłatnej porady prawnej;

Biuro Obsługi Interesantów udziela informacji drogą elektroniczną: boi@otwock.sr.gov.pl Informacje te dotyczą: wskazania sygnatury akt sprawy, terminu rozprawy, daty wydania orzeczenia, zamówienia akt do czytelni.


BOI nie udziela porad prawnych i informacji, które naruszyłyby przepisy innych aktów prawnych, w tym o ochronie danych osobowych. Przez poradę prawną należy rozumieć skonkretyzowaną informację, mającą zastosowanie w konkretnej sprawie, opartą na danych lub materiałach przedstawionych przez interesanta, której celem jest udzielenie wskazówek co do sposobu przedstawiania, argumentowania i dowodzenia jego stanowiska przed Sądem w przedmiocie, którego dana sprawa dotyczy, lub która polega na sporządzeniu projektu pisma procesowego.


Informacji o sprawie rozpoznawanej przed Sądem udziela pracownik BOI na zasadach określonych w § 31 Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 23 lutego 2007r. – Regulamin urzędowania sądów powszechnych (Dz. U. Nr 38, poz. 249).

Biuro Obsługi Interesantów udziela informacji przez telefon pod numerem 22 778-20-50.

Zachęcamy również do wypełnienia ankiety dotyczącej satysfakcji z jakości obsługi. Państwa opinia pozwoli nam usprawnić obsługę i wyjść na przeciw państwa oczekiwaniom.

Wzór ankiety.

Wypełnione ankiety proszę odsyłać na adres administracja@otwock.sr.gov.pl lub składać bezpośrednio w Biurze Obsługi Interesanta.



Opublikował: Zbigniew Masternak
Publikacja dnia: 20.06.2016
Podpisał: Zbigniew Masternak
Dokument z dnia: 12.02.2014
Dokument oglądany razy: 38 396